Regulacje prawne
UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W PONIATOWEJ
UCHWAŁA NR XXXII/210/17
RADY MIEJSKIEJ W PONIATOWEJ
z dnia 31 marca 2017 r.
w sprawie
przyjęcia programu „Poniatowska Karta Seniora”
Na podstawie:
art. 18 ust. 1, pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 17 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2016r. poz. 930 z późn. zm.) Rada Miejska w Poniatowej uchwala, co następuje:
§ 1
Przyjmuje się Program „Poniatowska Karta Seniora” w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Poniatowej.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
ZAŁĄCZNIK DO UCHWAŁY
Załącznik do uchwały nr XXXII/210/17
Rady Miejskiej w Poniatowej
z dnia 31 marca 2017 r.
PROGRAM „PONIATOWSKA KARTA SENIORA”
§ 1
- Organizatorem Programu „Poniatowska Karta Seniora” jest Gmina Poniatowa.
- Program skierowany jest do osób powyżej 60 roku życia, zamieszkałych na terenie Gminy Poniatowa.
- Celem programu jest aktywizacja społeczna seniorów, zwiększenie dostępności do dóbr kulturalnych i sportowych realizowanych przez jednostki organizacyjne Gminy oraz stworzenie i rozwijanie systemu promocji, ulg i rabatów oferowanych przez partnerów Programu.
§ 2
Ilekroć w Programie jest mowa o:
1) programie – należy przez to rozumieć Program „Poniatowska Karta Seniora”;
2) organizatorze – należy przez to rozumieć Gminę Poniatowa;
3) uczestniku – należy przez to rozumieć osobę powyżej 60 roku życia, zamieszkującą na terenie Gminy Poniatowa;
4) partnerze – należy przez to rozumieć podmiot, który podpisał porozumienie współpracy z Gminą Poniatowa o realizacji programu;
5) karcie – należy przez to rozumieć kartę „Poniatowska Karta Seniora” uprawniającą uczestników Programu do korzystania z ulg
i zwolnień oferowanych przez jednostki organizacyjne Gminy i partnerów programu.
§ 3
- Dokumentem poświadczającym udział seniora w Programie jest „Poniatowska Karta Seniora”, zwana dalej „Kartą”, wydana na wniosek Uczestnika programu.
- Karta wydawana jest seniorom bezpłatnie na czas realizacji programu.
- W celu przystąpienia do programu należy wypełnić wniosek o wydanie karty. Wniosek należy złożyć w siedzibie Organizatora.
- Karta zostanie wydana po zweryfikowaniu danych zawartych we wniosku o wydanie karty w terminie 14 dni od złożenia wniosku.
- Uczestnik programu może posiadać jedną „Poniatowską Kartę Seniora”. W przypadku zgubienia Karty jej posiadacz składa oświadczenie o zgubieniu karty i może wnioskować o wydanie duplikatu karty.
- Karta jest ważna wyłącznie z dokumentem tożsamości Uprawnionego.
- Potwierdzeniem możliwości korzystania z ulg i zniżek, które zostały przewidziane dla posiadaczy Karty będzie naklejka informująca o honorowaniu Poniatowskiej Karty Seniora umieszczona w witrynach obiektów uczestniczących w Programie.
§ 4
Informacje dotyczące realizacji programu, w tym aktualny katalog ulg i preferencji oraz wykaz partnerów, zostaną umieszczone na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Poniatowej – um.poniatowa.pl.
§ 5
Wzór wniosku o wydanie karty, wzór karty, wzór naklejki przeznaczonej do umieszczenia w witrynach partnerów, wzór porozumienia z partnerem programu ustalone zostaną w drodze zarządzenia Burmistrza Poniatowej.